جشن روستا و عشایر در سایه پیر هزار ساله ساوه برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گفت: روستای نیوشت ساوه که صاحب یک درخت هزار ساله است به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر جشنی را در سایه این درخت چنار کهنسال برگزار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روستای نیوشت روز شنبه ۲۱ مهرماه میزبان جشن هفته ملی روستا و عشایر بود و مهمانانی متشکل از هنرمندان و دوستداران محیط زیست، کشاورزان، باغداران و مسئولان شهرستانی و استانی در آن شرکت کرده بودند که هرکدام از آنان نقشی برای برپایی این جشن ایفا کردند.

به گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه، این جشن با هدف معرفی توانمندی روستاییان و عشایر شهرستان ساوه برگزار شد که بخش عرضه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی آن پررنگ‌تر از هر بخش دیگر آن بود و  ۵۰ نفر از هنرمندان روستایی محصولات خود را در این جشن عرضه کردند.

رضا ایاز با بیان اینکه هنرمندان در این جشنواره محصولاتی همچون فرش و گلیم، عروسک‌سازی، میناکاری چرم دوزی را به بازدیدکنندگان ارائه کردند، گفت: امسال با همت و تلاش جمعی بین دستگاه‌های اجرایی جشن‌های مختلفی در روستاهای شهرستان برگزار شد که توانمندسازی ساکنان این مناطق از جمله اهداف برگزاری این رویدادهاست.

او خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری دستگاه‌هایی همچون بخشداری درصدد است با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، روستاهای هدف گردشگری را در سال جاری افزایش دهد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه یادآور شد: هم‌اکنون روستاهای سه مسیر از جمله چمران - بیوران، بلاقلو - مرق، باغ شیخ و احمد آباد به واسطه دارا بودن آثار تاریخی ثبت جهانی یا تفرجگاه‌های طبیعی به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده‌اند.

ایاز گفت: روستای نیوشت نیز در ۲۵ کیلومتری شهر واقع شده و چنار یک هزار ساله ثبت شده در فهرست آثار طبیعی کشور و یک امامزاده دارد. همچنین آب و هوای مطبوع و فضای سرسبز روستا موجب شده تا به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شود.

او یادآور شد: هرچند گردشگران می‌توانند از هم اکنون از جاذبه‌های این روستا بازدید کنند اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از اولویت‌ها برای تحقق این برنامه و تسهیل حضور گردشگران است به جد پیگیر آن هستیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201603
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha